nedeľa 11. marca 2018

Domček pre hmyz

Už dlhší čas čítam o tom, ako nalákať do záhradky iné opeľovače než klasické včely medonosné. Nie že by som mal problém s opeľovaním, ale povedal som si, že vyskúšam urobiť pár domčekov a uvidíme kto sa do nich nasťahuje. Snáď to nebudú škodci, alebo niečo čo mi zožerie polovicu úrody :-)



Mám rád recykláciu materiálov a tak som siahol po konzerve a PET fľaši.  Pripevním ich ku kompostéru, ako sa odporúča, na južnú stranu. Paličky a drievka som použil s malinčia, slnečníc, viniča, vysokých tráv a tuším aj nejaka vajgela tam je. Dierky som robil jemným pilníkom.
Dám vedieť, či sa mi podarí nalákať nejakých nájomníkov.




4 komentáre:

  1. Ano, ale cakal som vyssi zaujem :-)
    Tie hrube palicky zo slnecnic sa ukazali ako nevhodna volba. Zda sa ze hmyz okolo mna ma radsej mensie priestory.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som mala kupovany z obchodu, ale pacilo sa v nom len vcelam samotarkam. A najviac sa ich aj tak nastahovalo do dutin v skridliach na zemi, ktore na ten ucel ani neboli urcene. Teda nie, ze by tam byvali, iba tam nakladli vajicka, zalepili to a uz ich zasa nebolo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O to ide vacsine zahradkarov... Ked uz je menaj vciel medonosnych, samotarky su vitane.

      Odstrániť