nedeľa 3. novembra 2019

Jiffy naše obľúbené...

V diskusiách na www.chilli-forum.cz to občas pri téme používania jiffov zaiskrí... Priaznivci vyzdvihujú jednoduchosť manipulácie a čistú prácu, odporcovia (zvyčajne skúsenejší pestovatelia) majú tiež svoju množinu argumentov, napr. zbytočne vyhodené peniaze, ale kde-tu sa spomenie aj utláčanie korienkov rastlinky a ťažšie prerastanie cez "košieľku" po presadení. Nemal som k tejto téme jednoznačný postoj ani pre- ani proti-, hoci rašelinové a kokosové jiffy používam pri chilli (všetko ostatné ide do sadbovačov alebo kelímkov).



Dnes som likvidoval jednu zabudnutú rastlinku a urobil som takúto fotku.


Čo mi z nej vyplýva:
  • rastlinka (v tomto prípade chilli) vie koreňmi prerásť cez obal jiffu
  • silnejší koreňový systém si ale radšej vybuduje mimo jiffu
  • ani po roku sa obal jiffu v zemi nerozložil
Vyššie spomínané kokosové jiffy sú na tom určite lepšie čo sa týka rozkladania a prerastania (spodok je úplne voľný, korienkom nič nebráni), ale rastlinky treba skôr presádzať a drvený kokos má tendenciu sa drobiť.
A či ešte budem používať rašelinové jiffy? Určite miniem tie, čo mi zostali. A ako aj doteraz - pri presádzaní do kelímka nožnicami nastrihnem jiff na viacerých miestach. A pravdepodobne prejdem na kokosové :-)

November 2019

Dnes som zo zeme vyťahoval chilli, ktoré som vypestoval v jiffoch (okrem jednej z rastliniek). Všeobecne by som zhodnotil, že jiffy nie sú prekážkou rastu, korene si s nimi poradia.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára