utorok 16. októbra 2018

Rajčiny Honeybee a Lemon Plum

Tieto dve žlté odrody som našiel vyhľadávaním na webe po rôznych stránkach ponúkajúcich semienka. Mám drobnú nedôveru voči exotickým farbám rajčín, ale žlté som ešte ochotný akceptovať :-)
Klasická odroda žltých hruškových (napr. Perún) sa mi už zunovala a ak ma pamäť neklame, mali minulý rok tendenciu praskať.

Honeybee (vľavo)
Veľkosťou sa podobá na klasické cherry rajčiny: 2-3 centimetre v priemere, tvar guľový, farba sýto žltá. Bola to prvá z rajčín v mojej záhrade, ktorá začiatkom leta zarodila a rodí doteraz (pomerne teplý stred októbra). Chuť bola v súlade s názvom príjemná, do sladka. Rastliny rástli takmer do dvoch metrov a netrpeli žiadnym viditeľným ochorením. Napriek viacerým dažďom praskali len niektoré plody, išlo zväčša o prezreté kusy. Bez debaty sadím znova aj budúci rok a odporúčam.

Lemon plum (vpravo)
Táto odroda má plody väčšie než Honeybee: 4-6 centimetrov, tvar vajcový s "dzindzíkom" na konci, farba citrónovo žltá. Patrila k skoršie rodiacim v mojej záhrade, rodí doteraz (teplý stred októbra). Chuť nemá až takú výraznú, v súlade s recenziami na webe. Anglickí recenzenti upozorňovali na to, že plody bývajú z časti duté, ja som nič také nepostrehol (môže to byť pravidelným polievaním). Rastliny vyrástli takmer do dvoch metrov a netrpeli žiadnym viditeľným ochorením. Napriek viacerým dažďom nepraskali. Sadím znova aj budúci rok a odporúčam.
Fotky sú z neskoršieho zberu, ktorý išiel celý na kečup. Ale o tom neskôr :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára